Campanya a favor de l’ateisme

Març 10, 2010

L’any 2008 es va posar en marxa una campanya publicitària en favor de l’ateisme. Aquesta campanya ha estat promoguda, a Londres, pel biòleg Richard Dawkins i ha estat precedida per la publicació del seu llibre, The God Delusion (El miratge de Déu) (2006), on defensa que la idea de Déu és un engany, una mentida, una simple ficció producte de la nostra imaginació. No és gens novedós aquest plantejament de Dawkins, però sí ben actual i pertinent per als temps que corren. No cal dir que el debat que pretén provocar es mou en el terreny estrictament intel·lectual: “Aqueixa hostilitat que jo i altres ateus expressem ocasionalment contra la religió està limitada a les paraules. No vaig a posar una bomba a ningú, ni a decapitar-lo, ni a lapidar-lo, ni a cremar-lo en la foguera ni a ficar-lo a la creu ni a estrellar avions contra els seus gratacels”, escriu Dawkins.

Aquesta campanya iniciada a Londres ha tingut la seua continuïtat a Barcelona, Saragossa, Madrid, A Coruña, València i Màlaga, amb el lema «Probablement Déu no existeix. Deixa de preocupar-te i gaudeix de la vida».

Ací teniu algunes fotos dels autobusos.

Més fotos i web de la campanya: http://www.busateo.org/

Al número 54 de la revista Mètode trobareu una reflexió d’Enrique Font entorn del llibre de Dawkins.

http://www.metode.cat/index.php?option=com_content&task=view&sectionid=&id=1000&Itemid=

Anuncis
%d bloggers like this: